راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه نیک در مرکز نوآور ی وتجاری سازی دانشگاه کاشان

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷ کد : ۱۷۴۷۹ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۸
شرکت حامیان نیک اندیش کاشان(صندوق سرمایهگذاری جسورانه نیک)

شرح فعالیت:

ماموریت این شرکت ایجاد یک ارتباط مناسب و کارآمد بین کارآفرینان، صاحبان ایده و استارتاپ ها از یک طرف و سرمایه‌گذاران از طرف دیگر بوده و هدفش توسعه اقتصادی و ترویج کارآفرینی در کشور است. بدین منظور شرکت که توسط کارآفرینان باتجربه و سرمایه‏گذاران نیک‏اندیش پایه‏ریزی شده، در راستای حمایت از کارآفرینی و ارزش‏آفرینی در کشور خود را متعهد به پشتیبانی، سرمایه‏گذاری نیک‏اندیشانه و حمایت مالی و غیر مالی از فعالیت‌های کارآفرینان زبده، صاحبان ایده های نو و شرکتهای نوپایی می‏داند که دارای پتانسیلهای تجاری شدن هستند.

این شرکت با حمایت مالی و دانشی از پروژه‌ها و شرکت‌های نوپا که به دنبال کسب بازده مالی بالاتر هستند، فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری مناسب را فراهم می‌آورد و علاوه برآن با بکارگیری تجربیات اعضا در زمینه‌ها، صنایع و موضوعات گوناگون و ارائه مشاوره‌های مدیریتی، مالی و فنی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، آنها را در مراحل مختلف کار همراهی می‌کند. روابط صمیمانه، فعالیت‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری تجربیات مدیریتی، کاری، علمی، فنی، دانشگاهی و نظرات اعضا در بهبود انجام امور و کاهش ریسک از اصول اساسی در شرکت هستند.

این حرکت را می توان به نوعی مسئولیت اجتماعی دانست که نسل پیشین کارآفرینان بر دوش خود احساس می‌کنند تا کارآفرینی در نسل جدید رونق بگیرد. چرا که سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش، گروهی از کارآفرینان نسل گذشته هستند که امروز دور هم گرد آمده‌اند تا با هدف توسعه کارآفرینی، نوآوری و همچنین درآمدزایی، با سرمایه گذاری به استارتاپ‌هایی کمک کنند که در مراحل ابتدایی رشد و دره مرگ قرار دارند. سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش از دور در کنار استارتاپ‌ها هستند تا بتوانند درآمدزایی کنند و به افزایش ارزش سهام آن‌ها در استارتاپ بینجامد، اما خود را درگیر تصمیمات اجرایی کسب‌وکار نمی‌کنند.


( ۲ )

نظر شما :